Item account not registered or doesn't have a view.php file.

Yhdistys

Shiatsu Finland ry

Euroopassa shiatsua on harjoitettu ammattimaisesti jo 1970–luvulta lähtien ja Suomeen shiatsu on rantautunut noin 1980-luvulla. Shiatsun harjoittajia on Suomessa useita kymmeniä, jopa satoja, ja shiatsukoulutuksen läpikäyneitä on useita satoja.

Shiatsu Finland ry sai alkunsa shiatsun harjoittajien halusta tehdä yhteistyötä shiatsun tunnettuuden ja arvostuksen kasvattamiseksi. Yhdistys perustettiin v. 2014 ja varsinainen toiminta alkoi keväällä 2015. Yhdistys edustaa shiatsua harjoittavia, tukee shiatsua harjoittavien yhteistyötä sekä valvoo ja kehittää shiatsukoulutuksen tasoa Suomessa.

Alusta saakka yhdistyksen tavoitteena on ollut luoda yhteyksiä Suomen shiatsukoiden välillä koulutuksesta ja tyylisuunnasta riippumatta. Vuonna 2016 aloitettu ammattimaistamisprojekti sai uutta tulta vuoden 2021 aikana, ja otamme vuoden 2023 aikana käyttöön uuden hoitaja-/terapeuttiluokituksen, jonka avulla asiakas voi olla varma shiatsukan ammattitaidosta shiatsuun tullessaan.

Shiatsu Finland ry on Suomen Luontaishoitoalan Foorumi ry:n jäsen, ja toimimme yhteistyössä hallituksen ja STM:n kanssa vahvistaaksemme shiatsun ja muiden CAM (Complementary and Alternative Medicine) -alojen asemaa Suomessa. Tavoitteenamme on myös kerätä ja tuottaa tutkittua ja näyttöön perustuvaa tietoa shiatsun hyödyistä ennaltaehkäisevässä terveydenhuollossa.

Teemme yhteistyötä muiden maiden shiatsuyhdistysten ja -harjoittajien kanssa, ja järjestämme jatkokoulutusta Suomessa monien tunnettujen opettajien johdolla.

Hallitus

Shiatsu Finland ry:n hallitus koostuu kahdeksasta jäsenestä:

• Johanna Häkkinen – puheenjohtaja
  • Mira Reijonen-Mahoney – varapuheenjohtaja
  • Anna Lempiäinen – sihteeri
  • Gunilla Back-Wikholm – rahastonhoitaja
  • Mirkka Huhtamäki – some-vastaava
  • Seija Ekholm – jäsensihteeri
  • Merja Raunis
  • Anne Laine

Hallituksen jäsenet valitaan vuosittaisessa jäsenkokouksessa. Hallitus kehittää ja valvoo yhdistyksen toimintaa, ja on aktiivisesti mukana vaikuttamassa shiatsun tunnettuuteen Suomessa. Hallitus edistää myös luontaishoitoalan ja terapeuttien välistä yhteistyötä, ja tarjoaa uusia näkökulmia terapeuttina toimimiseen.

Liity jäseneksi

Shiatsu Finland ry (SFry) on avoin kaikille shiatsua ammattimaisesti harjoittaville, shiatsua opiskeleville ja niille, jotka haluavat tukea yhdistyksen toimintaa. Voit liittyä yhdistyksen jäseneksi saaden samat jäsenedut kuin hoitajarekisteriin kuuluva opiskelija, hoitaja tai terapeutti.

Yhdistyksen jäsenenä olet vaikuttamassa shiatsun tunnettuuden ja ammattimaisuuden edistämiseen, ja saat ajankohtaista tietoa uusimmista tutkimustuloksista, artikkeleista ja kansainvälisistä seminaareista. Liittyessäsi hoitajarekisteriin saat näkyvyyttä ja mahdollisuuden mainostaa ja markkinoida tarjoamiasi hoitoja yhdistyksen kautta.

Jäsenmaksut vuonna 2024:

• jäsenmaksu 30 €
  • liittyminen hoitajarekisteriin 60 € (sis. jäsenmaksun)
  • opiskelijamaksu 10 €

Jäsenenä olet oikeutettu moniin etuihin, mm.

• Jäsenkirje ja -tiedotteet
  • Yhdistyksen koulutustilaisuudet edulliseen jäsenhintaan
  • Jäsentapaamiset ja mentorointi
  • Yhdistyksen hoitajarekisteriin liittyminen
  • Shiatsu Journal (englanninkielinen sähköinen lehti)
  • Yhdistysalennuksia, mm. Ruohonjuuresta 5% alennus

Yhdessä saamme enemmän aikaan, tervetuloa mukaan toimintaamme!

Jäseneksi voit liittyä oheisella lomakkeella.